Technical/Shader Artist Wanted! Artiste Technique/Effets Spéciaux Recherché!

***Le français suivra***

We are looking for a tech-savvy 3D generalist with strong capabilities in shader, VFX and general technical Art. The need is two-fold: drive the Art execution in a heavy shader-based VR game and mentor other Artists in the domain of shader/VFX.

WE ARE LOOKING FOR SOMEONE

WHO IS:

  • A 3D generalist: you have a solid understanding of the different Art production tools and game engines, in particular 3DSMax and Unreal.
  • VFX and shader aficionado: you live and breath lighting, particles and other post processing visual effects.
  • A creative problem solver: impossible is your favorite kind of possible, and you welcome every new problem as a chance to flex your creative muscles to find solutions.

THAT WILL:

  • Create visually outstanding VFX-Create shaders that are optimized for VR platforms.
  • Take a lead role in raising the visual bar of our games VFX and technical art.
  • Work closely with the development team to proactively solve problems regarding art implementation and optimization.
  • Work closely with the animation team to ensure fluid and exciting visuals that encapsulate the project’s style and required emphasis.
  • Collaborate with other Artists and departments in supporting the environment, lighting, and VFX team with techniques and processes for developing high-quality visuals.
  • Mentor artists on techniques for developing high-quality geometry and shaders as well as procedural processes.
  • Recognize inefficiencies and problems in existing pipelines and identifies solutions.
  • A solid understanding of Unreal 4 including Blueprint, component and general game design experience is a plus.

THANKS TO THE FOLLOWING AMAZING SKILLS:

  • 3 years of professional experience in game development, or a strong technical and artistic portfolio
  • Expert in creating high-quality particle effects and textures
  • High proficiency in technical problem solving and creative innovation
  • Ability to work with both 2D and 3D assets effectively
  • Solid understanding of Unreal VFX techniques (particle systems, shaders, animations, optimization)
  • Bonus: solid understanding of Unity VFX techniques
  • Bonus: understanding of Unreal 4, including Blueprint, component and general game design experience

IN RETURN, WE WILL PROVIDE THAT AWESOME SOMEONE WITH:

  • Flexible hours
  • Open, diverse, and family-friendly environment
  • One of Canada’s most innovative game development studios, and one of the first to develop for emerging VR platforms
  • Homestyle catering meals available on Tuesdays and Thursdays, on subscription basis
  • Life, Health, and Dental Insurance
  • Paid Holidays
  • Flexibility on sick and personal days

Interested? Send your CV, Linkedin profile or whatever you feel is relevant to jobs@weareminority.com
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Nous sommes à la recherche d’un généraliste 3D féru en technologie et ayant de fortes connaissances en effets spéciaux, VFX et art technique. Le besoin est double: prendre en charge l’exécution artistique dans un jeu RV fort en shaders et effets spéciaux ainsi qu’encadrer d’autres Artistes dans le domain des shaders/VFX

NOUS CHERCHONS QUELQU’UN…

QUI EST:

  • Un généraliste 3D: vous devez détenir une forte compréhension des différents outils de production artistique et moteurs de jeux, en particulier 3DSMax et Unreal;
  • Passionné de shaders et effets spéciaux: vous vivez et respirez tout ce qui en lien avec l’éclairage, les particules et tout autres effets visuels post-traitement;
  • Un résolveur de problèmes créatif: l’impossible est votre sorte de possible préféré, et vous accueillez chaque nouveau problème comme une opportunité d’exercer votre créativité pour trouver des solutions.

QUI VA:

  • Créer des effets visuels VFX exceptionnels et optimisés pour les plateformes de réalité virtuelle;
  • Pousser activement à augmenter la qualité visuel VFX et Art technique de nos jeux;
  • Collaborer avec l’équipe de développement afin de résoudre les problèmes reliés à l’implémentation et l’optimisation de l’art;
  • Collaborer avec l’équipe d’animation afin d’assurer des effets visuels fluides et excitants qui reflètent le style et l’objectif du projet;
  • Collaborer avec les autres artistes et départements pour supporter l’équipe d’environnements, d’éclairage et VFX grâce à  des techniques et procédés de développement d’effets visuels de haute qualité;
  • Conseiller les artistes sur les procédures et techniques de développement de géométrie et effets spéciaux de haute-qualité;
  • Identifier les inefficacités et problèmes dans les pipelines existants et trouver des solutions

GRÂCE AUX COMPÉTENCES SUIVANTES:

  • 3 ans d’expériences professionnelle en développement de jeu ou un fort portfolio technique et artistique;
  • Expert dans la création de particules et textures de haute qualité;
  • Fortes compétences à résoudre des problèmes techniques et innover créativement;
  • Habilité à travailler autant en 2D qu’en 3D;
  • Une forte compréhension des techniques VFX dans Unreal (systèmes de particules, effets spéciaux, animations, optimization);
  • Atout: forte compréhension des techniques VFX dans Unity;
  • Atout: compréhension de Unreal 4, incluant Blueprint, ses différents composantes et la conception de jeu en général

EN ÉCHANGE, NOUS OFFRONS:

  • Un horaire flexible;
  • Un environnement de travail ouvert d’esprit, diversifié et familial;
  • Une des entreprises de développement de jeux vidéo les plus innovatrices au Canada et une des premières à développer pour les plateformes émergentes de réalité virtuelle;
  • Services de repas traiteur style maison les mardi et jeudi, sur abonnement;
  • Assurances vie, santé et dentaire;
  • Vacances payées;
  • Flexibilité sur les congés maladie et personnels.

Intéressé? Faites parvenir votre CV, profile LinkedIn ou tout ce que vous croyez être pertinent pour le poste à jobs@weareminority.com